Idræt

Dansk Fægteforbund og Moderne Femkamp Danmark vil oprette en forening i Guldborgsund kommune med den olympiske Multisport MODERNE FEMKAMPS individuelle idrætsgrene , der udfordrer unges motorik, koncentration  og mod  i "mand til mand " konkurrencer..

Femkamps disciplinen med springridning udgår efter OL i Paris. Derefter er Forhindringsbaneløb (såkaldte OCR-racing) den femte disciplin..

I vores pakke kan indgå træning og konkurrence på en  indendørs PARKOUR - bane i gymnastiksalen foruden en  fægtekonkurrence med sikkerhedsudstyr          og en  krævende LASER/RUN konkurrence med kombineret 2 - 3 gange laserpistolskydning og 2 - 3 x løbedistance ( 200m - 400m ) for børn under 17 år.

Vi møder med hele udstyret og instruktører, men har brug for idrætslærerne som konkurrence officials og hjælpeinstruktører i forløbet.

Se på www.vordingborg-faegtning.dk  især under under afsnittet om skoleaktiviteter.

I  2021 har vi gennemført projektet  med Nr. Alslev og Stubbekøbing skole samt i to år med Nordby skolen..

Erik Pock
Kontakt person telefon
40419434